Kring Koopje

hoehalenwede100

Bekende kledingmerken zoals Zara, H&M en Primark produceren op een razendsnel tempo trendy kledingstukken tegen extreem lage kosten, vaak gemaakt door werknemers die onder erbarmelijke omstandigheden tegen een laag loon werken en met veel milieuvervuiling. Het doel van snelle mode is om snel de laatste modetrends naar de consument te brengen, maar omdat de modetrends vandaag de dag net zo snel veranderen dat het amper mee bij te houden is beland een groot deel van deze kleding ook razendsnel weer achter in de kast of in de prullenbak. Niet erg duurzaam dus..

Kring-koopje wordt een video campagne waarin het stageteam van STAD in Leidse kringloopwinkels een aantal challenges gaat doen om te laten zien dat de de kringloop een fantastisch en duurzaam alternatief is op mainstream kledingwinkels. Een van de challenges is dat er een outfit van fashion icon met designer kleding gereproduceerd binnen 10 minuten gereproduceerd moet worden met kleding uit kringloopwinkels. Zo wil STAD aantonen dat er mooi uitzien niet duur of slecht voor het mileu hoofd te zijn.

Deel dit via:
anouk